Een ticketsysteem is een centrale plek waar alle vragen en opmerkingen van je klanten samenkomen en behandeld kunnen worden. Met de juiste ticketing software werkt jouw helpdesk gestroomlijnd. Dé oplossing voor vele ondernemers, die een goede relatie met de klant belangrijk vinden. Een ticketsysteem werkt als volgt: komt er een vraag binnen vanuit de klant? Dan wordt hier een ticket voor aangemaakt. Met een ticket is het mogelijk het verloop van de vraag te volgen.
In deze blog lees je meer over de voordelen van werken met een ticketsysteem.
Eenvoudig prioriteiten stellen
Met een ticketsysteem krijg je eenvoudig inzicht in welke vraag prioriteit heeft. Je kunt met het systeem de inkomende vragen labelen. Hierdoor is in één oogopslag te zien waar de problemen van je klanten zitten. Vragen verwerken is zo nog makkelijker en doeltreffender!
Status verwerking
Het tweede voordeel van werken met een ticketsysteem is dat je direct kunt zien of de nieuwe vraag in behandeling is en wanneer er voor het laatst reactie is gegeven aan de klant. Ook kun je eenvoudig zien in hoeverre het ticket is afgerond. Als er een dringende actie nodig is voor een bepaald ticket, zal het systeem je hieraan herinneren. De klant wordt op deze manier juist geholpen door jouw klantenservice.
Inzage historische gegevens
Is er een nieuw ticket binnen? Zoek eenvoudig in het ticketsysteem op welke medewerker een ticket heeft opgepakt. Op deze manier weet je precies welke medewerker er verantwoordelijk is voor welke vraag. Eventuele vergelijkbare vragen kunnen in de toekomst weer door dezelfde medewerkers worden opgepakt. Gegevens nodig van een vorig ticket? Deze is eenvoudig terug te vinden in de geschiedenis van het ticketsysteem.
Optie tot koppelen met de cloud
Wist je dat het ook mogelijk is om je ticketsoftware te koppelen met je cloud? Ideaal voor jou als ondernemer wanneer je veel onderweg bent of vanuit verschillende plekken werkt. Als je werkt in de cloud heb je overal en 24/7 toegang tot je gegevens. Zo blijf je altijd op de hoogte van het contact met je verschillende klanten.