De juiste content op het juiste moment onder de aandacht brengen bij de juiste persoon. Met behulp van marketing automation haal je nieuwe leads binnen, die je vervolgens aan je merk of onderneming bindt. Uiteindelijk wordt deze lead omgezet in een nieuwe klant. Meer klanten betekent meer omzet en vaak ook meer winst voor je onderneming.
Met marketing automation bereik je je klanten gedurende het hele aankooptraject. De software voor marketing maakt het mogelijk dat herhalende marketingtaken worden geautomatiseerd. Zo verhoog je je effectiviteit op verschillende vlakken, zoals e-mail, sociale media en je website.
In deze blog lees je de voordelen van marketing automation software.
1. Meer leads genereren
Met marketing automation software creëer je meer leads. Met lead wordt een persoon of een organisatie bedoeld die op een bepaalde manier belangstelling heeft getoond voor je aanbod of voor jouw onderneming, maar nog niet eerder bij je heeft gekocht. Deze potentiële klant wordt met behulp van de juiste marketing automation software, jouw klant.
De juiste software om je marketing te automatiseren geeft jouw inzichten en data om de bezoekers die op je website terechtkomen te benaderen. Het uiteindelijke doel is om de bezoeker weer terug te halen op je website. Zo maak je van een enkele bezoeker een herhaalbezoeker. Het conversiepercentage op je website wordt hierdoor verhoogd.
2. Inzicht in je website bezoeker
Hoe lang duurt het gemiddeld voordat een lead converteert? Welke social media post spreekt jouw doelgroep het beste aan? En welk kanaal werkt het beste voor jouw doelgroep? Allemaal vragen waarop je graag het antwoord wilt weten. Met marketing automation software kun je heel precies gegevens inzien, zoals welke kanalen succesvol zijn (en welke niet).
3. Marketingbudget optimaliseren
Doordat je meer inzicht verkrijgt in je website bezoeker en je doelgroep, weet je precies welke marketingactiviteiten succesvol zijn. Met deze inzichten is het optimaliseren van je marketingbudget ook eenvoudig mogelijk. Marketingactiviteiten die niet werken, kun je links laten liggen en hier hoef je dus niet meer in te investeren.