Alle aanbieders van:

CRM software

Vergelijk prijzen van Customer Relationship Management software. Inclusief onze en externe reviews. Alle functionaliteiten op één plek.

Introductie

Over CRM software

Een keuze voor het geschikte CRM-oplossing kan het verschil maken voor een organisatie. Op het internet zijn tal van reviews te vinden, maar die sturen vaak richting een bepaalde aanbieder. Wij verzamelen verschillende reviews, geven onze eigen en zetten alles op een rijtje, jij hoeft alleen te kiezen!

CRM Software: waar moet je op letten?

Een CRM systeem is een integraal onderdeel van elke professionele marketing of sales-afdeling. Bij een juiste keuze zijn de mogelijkheden tot automatiseren nog vele malen groter dan alleen het organiseren en onderhouden van klantrelaties. Voor je start is het daarom belangrijk dat jij jouw verwachtingen bij de functionaliteiten goed in kaart brengt en kijkt welk softwarepakket hier het beste bij aansluit. Vervolgens blijft er een selectie over waarna ook kosten en reviews kunnen meespelen in de afweging.

CRM software
CRM
De voordelen van CRM Software

Een pakket die goed aansluit op jouw organisatie kan allereerst de klanttevredenheid een boost geven. Door structuur te brengen in klantcontact, zit er geen klant meer zonder antwoord. Daarnaast helpt het met het verhogen van de omzet. Inzicht in jouw leads zorgt er namelijk voor dat jouw organisatie beter kansen herkent, maar ook verlieslijdende sales inspanningen elimineert. Last but not least zorgt het voor verbeterde communicatie en een beetje peace of mind. Het is namelijk een prettig gevoel om geen losse eindjes te hebben in de sales. Daarnaast is werk overnemen als iemand op vakantie gaat een stukje makkelijker.

Ones to watch

Uitgelichte CRM-oplossingen

Teamleader

Gemaakt voor teams die het CRM-beheer optimaal willen inrichten.

Pipedrive

Noteer afspraken, beheer sales en optimaliseer de communicatie.

Perfectview

Verhoog je verkoopkansen met een slim dashboard , inclusief verwachtingen en resultaten.

SaasCity ranking

Top 3 beste CRM software

Simplicate
  • Planning
  • Urenregistratie
  • Facturatie
  • Rapportages
  • HRM
Perfectview
  • Relatiebeheer
  • Social media
  • Facturatie
  • Klantenservice
Pipedrive
  • Verkoop automatisering
  • Leadbeheer
  • E-mailsoftware
  • Inzichten & rapportage

Vergelijk alle CRM Software

Op deze pagina heb jij alvast een kijkje kunnen nemen tussen de verschillende aanbieders. Voor wat meer diepgang en overzicht, hebben wij ook een vergelijker pagina gemaakt. Op dit pagina is het erg makkelijk om de verschillende te vergelijken.

FAQ

Veelgestelde vragen over CRM oplossingen

Wat is het beste CRM systeem?

Uit onze analyse van CRM-systemen blijkt dat gebruikers erg tevreden zijn over Teamleader CRM en Simplicate CRM. De relatiebeheer oplossingen bevatten alle gewenste functies voor een aantrekkelijke prijs.

Welke vormen van CRM zijn er?

Binnen CRM zijn er verschillende vormen. In de kern gaat CRM voornamelijk om relatiebeheer, maar ook zaken als marketing en sales automatiseringen worden vaak toegevoegd aan CRM-software. Tenslotte spelen ook analytics een belangrijke rol om de effectiviteit van het relatiebeheer te bepalen.

Wat zijn de voordelen van CRM software?

Het hebben van een CRM-systeem brengt verschillende voordelen met zich mee. Zo krijg je beter inzicht in klantgegevens, een kortere reactietijd, een efficiënter verkoopproces efficiëntere samenwerking tussen teams en een verbeterde klantenservice.

Waar staat CRM voor?

CRM staat voor Customer Relationship Management, ook wel relatiebeheer genoemd.

Wat zijn de kosten van een CRM systeem?

De kosten van een CRM systeem zijn erg uiteenlopend. Zo kun je als ZZP’er soms al uit met €15 per maand, maar kun je als internationaal bedrijf rekenen op een kostenplaatje van duizenden euro’s per maand. De uiteindelijke prijs wordt bepaald door het aantal gebruikers en het aantal functies waarover de software beschikt.

Waarom CRM implementeren?

Een CRM systeem zorgt ervoor dat het relatiebeheer in je onderneming wordt geautomatiseerd. Door middel van handige reminders, meldingen en workflows neemt de efficiëntie van het CRM toe.

Wat is een implementatie plan?

Voordat je aan de slag gaat met een CRM-systeem, is het verstandig om na te denken over de implementatie van het nieuwe systeem. Door een roadmap op te stellen met de te nemen maatregelen en stappen, kan je een naadloze overstap maken naar het nieuwe systeem. Zo voorkom je dat de dagelijkse workflow wordt verstoord.

Welke activiteiten CRM?

De voornaamste activiteiten die je terugvindt in het CRM-systeem zijn het opslaan van klantdata, bijhouden van contactmomenten met klanten en noteren van belangrijke informatie voor collega’s.