Beste CRM systemen

Welk CRM-systeem het beste CRM pakket is voor jouw organisatie, is afhankelijk van verschillende factoren. CRM activiteiten zie je meestal terug bij de markteting-, sales- en klantenservice. SAASCity helpt je graag verschillende invalshoeken te bekijken van de beste CRM-systemen. Op deze pagina lees je alles over onze CRM-systemen top 9. 

SaasCity eindoordeel

Beste CRM systemen 2022

Ben je op zoek naar een CRM-systeem of wil je een overstap maken naar de beste CRM software? In de tabel hieronder vind je de CRM-systemen top 9.

Top 9ProductNaamCijfer
1Pipedrive4,0
2e-Boekhouden4,6
3Gripp3,9
4Simplicate4,5
5Salesforce4,4
6Monday4,6
7Zendesk4,4
8Tribe4,8
9Afas4,2

CRM SHOWDOWN

Top 9 CRM uitgelicht

Ontdek de voor- en nadelen van de meest gebruikte CRM systemen en bepaal welk systeem jouw onderneming naar een hoger niveau tilt.

1. Pipedrive

4,0

Creëer een pipeline voor alle leads

Met een pipeline transformeer je al je leads in betalende klanten.

Voor wie? Zelfstandigen en kleine bedrijven

Voordelen

  • Afsprakenbeheer
  • Beheer van alles rondom salesactiviteiten
  • Beheren van campagnes en bijbehorende communicatie
  • E-mailmarketing
  • Gedeelde contacten en e-mailbeheer

Nadelen

  • Weinig integratiemogelijkheden
  • Hoge kosten bij veel gebruikers

2. e-Boekhouden

4,6

Boekhouden en factureren op een begrijpelijke manier!

Met e-Boekhouden heeft ondernemend Nederland een betaalbare en eenvoudige boekhoudoplossing. Het door ondernemers zelf gebouwde boekhoudprogramma, is administratiesoftware voor onder andere boekhouding, facturering, voorraadbeheer en webshop koppelingen.

Voor wie? Heel ondernemend Nederland: van starters, zzp’ers tot mkb’ers. De grootste gebruikers zijn kleine en/of middelgrote organisaties

Voordelen

  • Eenvoudig te begrijpen software
  • Boekhouden mogelijk zonder voorkennis
  • Makkelijk facturatie op te stellen en uit te sturen
  • Mogelijkheid voorraad bij te houden
  • Offerte ontwerpen, voortgang bepalen en uitsturen
  • Urenrapport bewaken van project

Nadelen

  • Minimale automatisering
  • Inzicht in winst en verliesanalyse is beperkt

3. Gripp

3,9

Subtitle for This Block

Title for This Block

Text for This Block

eDe vriendelijke bedrijfssoftware voor doelen met een ambitie 

Krijg op elk moment gripp op je verkoop en planning!

Voor wie? Gripp is vooral geschikt voor kleine- en middelgrote bedrijven

Voordelen

  • Maak eenvoudig online offertes
  • Beheer eenvoudig projecten en projectplanning van offerte tot uitvoering
  • Mogelijkheid facturatie aan te maken en direct online of per bericht uit te sturen per tijdsperiode
  • Boekhouding (ook extern) kan worden gekoppeld aan het systeem
  • Inzage in dashboards en rapportages om verdere groei te kunnen realiseren

Nadelen

  • Wordt gezien als duur in verhouding met andere systemen
  • Personalisatiemogelijkheden zijn beperkt
  • Marketing automatisering minimaal
  • Mobiele app beschikbaar, maar niet optimaal

4. Simplicate

4,5

Relatiebeheer eenvoudig gemaakt

Zorg voor gestroomlijnde workflows die het relatiebeheer optimaliseren en automatiseren.

Voor wie? MKB en grote ondernemingen

Voordelen

  • Sales functies van lead naar deal
  • Projectadministratie inclusief budgetoverzicht
  • Dashboard voor planning en projectregistratie
  • Functie om uren te kunnen registreren per project en per medewerker
  • Mogelijkheid tot online facturatie aanmaken en verzenden
  • Koers bepaling door rapportage dashboard
  • Contactgegevens en meer met verschillende HRM-functies

Nadelen

  • Vanaf 5 gebruikers
  • Online offertes accepteren niet mogelijk

5. Salesforce

4,4

Eén van de meest uitgebreide CRM programma’s

Salesforce biedt het MKB en grote ondernemingen een overkoepelend softwareprogramma dat gebruikt kan worden voor een scala van toepassingen.

Voor wie? MKB en grote ondernemingen

Voordelen

  • Mogelijkheid tot marketingautomatisering
  • Sales dashboard
  • Informatie en gegevens partners opslaan
  • Inzicht in analytics en rapportages
  • Connecten met Slack (communicatieplatform)
  • Klantgericht e-commerce dashboard

Nadelen

  • Erg hoge kosten
  • Niet volledig beschikbaar in het Nederlands

6. Monday

4,6

Volledige vrijheid en flexibiliteit

Monday werd oorspronkelijk ontwikkeld voor projectmanagement, maar kan ook worden ingezet voor het inrichten van het CRM beheer.

Voor wie? MKB en grote ondernemingen

Voordelen

  • Focus ligt op werk managen
  • Beheer eenvoudig gegevens zoals sales pipelines, onboarding van klanten, verschillende projecten, marketing
  • Stel eenvoudig automations in om acties niet te vergeten
  • Varieer je lay-out in het sjabloon naar wens

Nadelen

  • Systeem af en toe traag
  • Aanzienlijke tijdsinvestering nodig om het CRM-systeem in te richten

7. Zendesk

4,4

Volledige vrijheid en flexibiliteit

Gericht op het bieden van de beste klantenservice dankzij slim relatiemanagement.

Voor wie? MKB

Voordelen

  • Beheer al je communicatie van verschillende kanalen op één plek
  • Inzicht in pagina’s en artikelen die in belangstelling zijn
  • Handige geïntegreerde tools zoals Google Calender en Slack

Nadelen

  • Geen co-browsing
  • Gebruiksvriendelijkheid kan verbeterd worden

8. Tribe

4,8

Alles wat nodig is om online samen te kunnen werken en je onderneming te laten groeien!

Het in Nederland ontwikkelde alles-in-een CRM-Platform met unieke architectuur, waar je realtime kan samenwerken!

Voor wie? Tribe is geschikt voor startups, online dienstverleners, e-commerce, lidmaatschappen en meer

Voordelen

  • Beheer eenvoudig je relatiebeheer en laat je productiviteit groeien 
  • Schep eenvoudig overzicht in je budget, kosten en planning
  • Automatiseer verschillende workflows
  • Factureer voor het 360-graden klantbeeld
  • Vereenvoudig processen en geef je klant toegang tot verschillende in- en overzichten
  • Maak interactie betekenisvol door e-mail marketing tool
  • Inzicht in rapportage niet altijd direct beschikbaar wegens koppeling met e-mail

Nadelen

  • Inzicht in rapportage niet altijd direct beschikbaar wegens koppeling met e-mail
  • Urenregistratie niet altijd en overal mogelijk

9. Afas Software

4,2

Software op maat

Alle informatie over je klanten in één geïntegreerd systeem, aan te vullen met financiële, HRM en forecasting modules.

Voor wie? MKB en grote ondernemingen

Voordelen

  • Gekoppeld met de handige Afas Pocket app
  • Integreer makkelijk je boekhouding, helpdesk en personeelszaken
  • Bouw gemakkelijk een klantportaal op
  • Biedt cursusmogelijkheden aan
  • Mogelijkheid het pakket met de grootte van je organisatie mee te laten groeien

Nadelen

  • Prijs op aanvraag
  • Weinig flexibiliteit

Jouw CRM systeem ook op SaasCity?