Alle aanbieders van:

Customer Journey Mapping Tools

Bekijk alle mogelijkheden op het gebied van customer journey mapping tools. We kijken naar gebruikservaringen, prijzen en functionaliteiten.

Customer journey mapping tools

Introductie

Over customer journey mapping tools

Met customer journey mapping software kun je makkelijk en overzichtelijk de customer journey uitbeelden, waardoor het eenvoudiger wordt om mogelijkheden voor kansen en verbeteringen te identificeren. Bekijk ons overzicht om alle tools op een rij te krijgen en de meeste geschikte keuze te maken voor jouw onderneming.

Customer journey mapping tools: waar moet je op letten?

Voor een uitgebreide analyse is het belangrijk om doelgerichte en gedetailleerde tools te gebruiken. Zo weet je zeker dat je geen belangrijke touch points mist en is het eenvoudiger om het proces te optimaliseren. Bij het kiezen van een tool is het belangrijk om te bepalen welke functionaliteiten nodig zijn en wat de kosten zijn. Een duidelijke en begrijpbare visualisatie is hier ook van belang.

Customer Journey Mapping
Customer mapping
De voordelen van customer journey mapping software

Het volledig uitschrijven of uitbeelden met customer journey tools zorgt ervoor dat je veel makkelijker een overzicht krijgt van alle touchpoints die het publiek met jouw merk heeft. Zo kun je beter bepalen hoe, waar en wanneer jouw marketing meer aandacht nodig heeft om het publiek klant te laten worden. Je kunt beter in de gaten houden of je iets over het hoofd ziet en of er iets verbetering nodig heeft.

Ones to watch

Uitgelichte Customer Journey Mapping tools

Salesforce

Salesforce is het all-in-one platform voor bedrijven die sales, marketing en CRM onder willen brengen in één platform.

Pipedrive

Stippel de gehele customer journey uit en gebruik de pipeline om leads om te toveren tot betalende klanten.

Simplicate

CRM-beheer, maar dan simpel. Simplicate is gebruiksvriendelijk, intuïtief en effficiënt.

SaasCity ranking

Top 3 beste Customer Journey Mapping tools

Salesforce
  • Mobiele app
  • Marketing, sales & CRM
  • Optimaliseren met AI
  • Uitgebreide instructievideo’s
Pipedrive
  • Volledige pipelines
  • Inzicht in touchpoints
  • Facturen & offertes
  • Relaties categoriseren
Simplicate
  • Overzicht van contactmomenten
  • Takenlijsten
  • Relaties categoriseren
  • Inzicht in de klantenreis

Vergelijk alle tools

Nu je meer inzicht hebt in de voordelen van customer journey mapping software, is het tijd om te kijken naar de verschillende aanbieders. Via onze vergelijker vind je de tools die perfect passen bij jouw behoeftes en wensen.

FAQ

Veelgestelde vragen over customer journey mapping tools

Wat is customer journey mapping?

Hierbij stippel je in detail uit op welke momenten jouw publiek in aanraking is met jouw merk of onderneming, zogeheten touch points. Zo zie je precies welke “reis” zij afleggen vanaf de eerste kennismaking tot en met een potentiële aankoop. Deze reis kan nog verder lopen tot bijvoorbeeld een vervolg bezoek op de website na die aankoop.

Waar is een customer journey map voor?

Hiermee kun je jezelf verplaatsen in jouw publiek en onderzoeken welke touch points extra aandacht of verbetering nodig hebben. Als je bijvoorbeeld veel bezoekers op je website/shop hebt, maar weinig conversie, dan wil je natuurlijk weten waardoor het komt. Door een customer journey map kan je onderzoeken of het ligt aan hoe je website eruit ziet of dat het aankoop proces te langdradig of ingewikkeld is, etc.

Wat zijn voordelen van customer journey mapping tools?

Door het gebruiken van een tool kun je makkelijk moment opnames maken, eventueel met data, en het later vergelijken met een nieuwe customer journey map als je veranderingen of verbeteringen doorgevoerd hebt. Zo kan je makkelijk bepalen of die aanpassingen het gewenste effect hebben of niet.