Alle aanbieders van:

Heatmap tools

Bekijk alle mogelijkheden op het gebied van heatmap tools. We kijken naar gebruikservaringen, prijzen en functionaliteiten.

Heatmap tools

Introductie

Over Heatmap tools

Heatmap tools zullen je helpen met het analyseren en optimaliseren van jouw online platformen. Zo zie je makkelijk waar de aandacht van jouw publiek ligt en kun je daarop inspelen. Bekijk ons overzicht voor alle aanbieders en kies de tool die het beste werkt voor jouw onderneming.

Heatmap tools: waar moet je op letten?

Bij het gebruik van een website, webshop of ander online platform is een heatmap tool van onschatbare waarde. Hiermee zie je precies waar bezoekers wel en niet op klikken en kun je makkelijk analyses maken van consumentengedrag. Bij het kiezen van heatmap tools moet er ook zorgvuldig gekeken worden naar de verschillende features die de programma’s kunnen hebben. Ook is het belangrijk dat data en analyses duidelijk gevisualiseerd en begrijpbaar zijn. Daarnaast is het ook van belang dat de verschillende functies in de tool makkelijk in gebruik zijn.

Heatmap
Heatmap tools
De voordelen van heatmap tools

De aanbieding en verkoop van producten en diensten is de laatste jaren steeds meer verplaatst naar de online omgeving. Het is daarom ook heel belangrijk om deze omgeving van jouw bedrijf te blijven verbeteren. Dit kan met heatmap tools. Juist geoptimaliseerde websites kunnen zorgen voor meer conversie. Je behaalt niet alleen betere resultaten, maar ook waardevolle inzichten in jouw doelgroep.

Ones to watch

Uitgelichte Heatmap tools

Hotjar

De heatmap tool van Hotjar is erg uitgebreid en zorgt voor inzicht in de verbeterpunten van de website. Met de feedback- en analyse tools kun je altijd zien hoe jouw klanten over je producten denken. Met de verschillende diensten die Hotjar aanbiedt kun je waardevolle aanpassingen op je website doorvoeren die direct leiden tot betere resultaten.

Contentsquare

Contentsquare is hét bedrijf als je op zoek bent naar een persoonlijk analyse platform. Dankzij automatiseringen en verschillende analytics zie je direct hoe je de klantervaring kunt verbeteren. Het bedrijf is op een missie om de digitale wereld menselijker te maken. Met de 1000+ klanten en 1500+ medewerkers zijn ze hiermee al goed op weg!

Smartlook

Krijg goed inzicht in gebruikersgedrag met de software van Smartlook. Succesverhalen van samenwerkingen met grote merken heeft het bedrijf dan ook genoeg. Met de software zie je precies hoe gebruikers op je website navigeren. Dit is verwerkt in flowcharts voor nog betere inzichten. 

SaasCity ranking

Top 3 beste tools

Hotjar
  • 55.000+ maandelijkse gebruikers
  • GDPR & CCPA klaar
  • Pas je producten en site gericht aan
  • Zie het gebruikspatroon van je bezoekers
  • Met recordings- en een feedbacktool
Contentsquare
  • Unieke inzichten in klantgedrag
  • Verschillende statistieken
  • Expert in het verzamelen van data 
  • 1M+ SMB klanten 
  • AI mogelijkheden
Smartlook
  • Flowcharts met gebruikersgedrag
  • Cross-platform analytics
  • Funnels
  • Kwalitatieve inzichten in gebruikersgedrag
  • Erg makkelijk te gebruiken

Vergelijk alle Heatmap tools

Nu je meer inzicht hebt in de voordelen van heatmap tools, is het tijd om te kijken naar de verschillende aanbieders. Via onze vergelijker vind je de tools die perfect passen bij jouw behoeftes en wensen.

FAQ

Veelgestelde vragen over heatmap tools

Wat is een heatmap?

Een heatmap is een visual van een onderdeel van bijvoorbeeld een website, waarop met kleuren wordt aangegeven hoeveel er ergens op geklikt wordt en zo waar de aandacht van de bezoekers ligt. Lichte of geen kleuren betekent dat er weinig geklikt wordt en hoe donkerder de kleur vervolgens wordt hoe meer er op die sectie geklikt wordt.

Waarom heatmap tools gebruiken?

Naast clicks kun je met heatmap tools ook door hovers en scrolls zien waar de aandacht van bezoekers ligt. Vaak zijn deze tools ook toepasbaar op de mobiele versie van een website en kun je bezoekers’ gedrag monitoren in real-time. Samen met de vele andere mogelijke functies zijn heatmap tools niet te missen voor bedrijven met een uitgebreide online omgeving.

Hoe lees ik een heatmap?

Een heatmap kan je lezen door de kleur gecodeerde visualisatie en de losse data te bekijken. De visualisatie maakt het makkelijk om snel opvallende dingen of afwijkingen te spotten. De rauwe data kan ook helpen bij het begrijpen en toepassen.